Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 11 grudnia 2023

Człowiek się uczy całe życie

    Jeszcze do niedawna myślałem, że wszystko o wszystkim wiem najlepiej. Miałem, i nadal mam,, w głowie zbiór myśli, przemyśleń, założeń i opinii, które tylko w mojej głowie mają sens, bo w rzeczywistości nic z tego nie jest prawdą.

Od dłuższego czasu uczę się żyć na nowo zmieniając te chore myśli na zdrowsze... 

Wielokrotnie słyszałem: " Ile piłeś, tyle się musisz leczyć!"

Teraz mogę powiedzieć, że trzeźwieję mniej więcej tak długo, jak długo piłem. Przynajmniej piłem dużo. Gdyby wziąć pod uwagę pierwszy kontakt z alkoholem, to jeszcze długa droga przede mną, bo pierwsze świadome picie to u mnie jakoś w 12 roku życia (czyli 15 lat picia), a pierwsze nieświadome było kiedy miałem 3 lata...

Jakby nie patrzeć to DUŻO i dużo rzeczy nauczyłem się "źle", mam wiele błędnych przekonań, o jednym z nich dowiedziałem się całkiem niedawno.

Byłem z żoną na spotkaniu autorskim z Magdaleną Majcher - pisarką, autorką kilkudziesięciu powieści. Zakładałem, że kiedy ktoś jest tak płodnym pisarzem, to pisanie przychodzi mu łatwo, za to ja jestem jakiś dziwny, bo się męczę z pisaniem. Ciągle bym coś zmieniał, poprawiał, siedzi mi w głowie, że powinno być lekko, łatwo i przyjemnie. Od początku pisanie powinno być dla mnie łatwe, powinienem pisać po kilkadziesiąt tysięcy znaków dziennie...

Na tym spotkaniu usłyszałem, że można "być chorym jak się musi usiąść do komputera i pisać", że "najlepiej, żeby wtedy nic mnie nie rozpraszało i żeby nikt do mnie nie podchodził".

Dopiero wtedy zacząłem sobie przypominać o pewnych ciekawostkach:

- Ernest Hemingway, jak mu jedno zdanie nie grało, to potrafił zmienić całą stronę, jeśli nie rozdział...

- Harrego Potter'a odrzuciło kilkanaście wydawnictw...

- Stephen King wyrzucił maszynopis "Carrie" i to jego żona zmusiła go do pokazania go komukolwiek...

Jeśli chcę pisać z sensem, wartościowe rzeczy, to raczej naturalne, że będzie to wymagało wysiłku. 

Mam pewien pomysł i mam nadzieję, że mi się uda go zrealizować, ale wszystko powoli, bez pośpiechu i przede wszystkim:

BEZ OPIERD*LANIA SAMEGO SIEBIE, JEŚLI NIE JEST TAK, JAKBYM CHCIAŁ!


Pogody Ducha,

Dominik Alkoholik 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz