Szukaj na tym blogu

niedziela, 27 grudnia 2020

Święta, święta...

 i po świętach. 

 Nigdy nie byłem fanatykiem Świąt Bożego Narodzenia i raczej nigdy nie będę. Jest to związane głównie z tym jakie było podejście do świąt w moim domu rodzinnym. Wszystko było robione "na sztukę", żeby tylko było. Wielokrotnie próbowałem się przekonać do tego, żeby cieszyć się w święta, ale nie potrafiłem i z biegiem czasu zrozumiałem, że całe nasze podejście do świąt wszelakich bazuje na nostalgii z dzieciństwa. To jak pamiętamy święta z domu rodzinnego wpływa na to jakie święta chcemy mieć w dorosłym życiu. 

Ja i mój wewnętrzny psychopata doszliśmy do wniosku, że poza świętami jest jeszcze 362 dni w roku, z którymi możemy sobie wytworzyć pozytywne skojarzenia, bez potrzeby przeżywania zawodów i przepracowania traum z dzieciństwa:

-Dzień bez alkoholu.

-Międzynarodowy dzień świadomości skoliozy.

-Światowy dzień MPD...


 Oraz masa innych świat, z którymi nie mam złych skojarzeń, za to mam przyjaciół, z którymi mogę te dni celebrować i tworzyć dobre skojarzenia. To dzięki temu, że przestałem pić mogę się rozwijać, zmieniać i budować relacje o których zawsze marzyłem, a do tworzenia których wcześniej nie byłem gotowy. 

Przez błędy wychowawcze i środowiskowe stałem się alkoholikiem.

Będąc czynnym alkoholikiem niszczyłem swoje życie.

Gdybym się nie uzależnił, nie miałbym motywacji by zmienić się z egocentrycznego gówniarza, w dojrzałego, odpowiedzialnego faceta jakim zaczynam być. 

Od początku mojej drogi trzeźwienia słyszę od starszych stażem trzeźwiejących alkoholików, że uzależnienie jest darem, a nie przekleństwem i zaczynam coraz lepiej rozumieć co mają na myśli. 

Kiedy piłem nie miałem kontroli nad swoim życiem, bo kierowała mną wódka, kiedy byłem dzieckiem nie miałem kontroli nad swoim życiem, bo kierowała mną matka.

TERAZ zaczynam kierować swoim życiem i mogę wreszcie robić to co chcę. Jestem trzydziestoletnim facetem, który zaczyna zrzucać okowy przeszłości i dojrzewa w trybie zaocznym. Jestem Alkoholikiem i to, że doskonale widzę swoje dotychczasowe błędy jest moją największą siłą.


Również wam życzę siły, odwagi i mądrości by kierować swoim życiem we właściwym kierunku. Oby przyszły rok był dobry.

Pogody Ducha

Dominik Alkoholik




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz