Szukaj na tym blogu

niedziela, 3 stycznia 2021

Nowy rok, Nowy JA

 AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Rok 2020 był dla wielu ludzi trudnym okresem, nie dla mnie Ja jestem alkoholikiem, a plan działania był prosty:

-Program 24 godziny

-Program HALT

-Praca na Programie 12 kroków

 Nie będę polemizował, czy wirus jest, czy go nie ma, bezpieczniej założyć, że jest i będzie już zawsze jak Grypa, HIV, Ebola i masa innych.

Poprzedni rok pokazał mi jak wiele osób nie potrafi żyć w społeczeństwie. Nie mówię, że ja potrafię bo z wiekiem coraz lepiej rozumiem Babę Jagę, która mieszka w środku lasu, mówię, że od czasu kiedy stosuję prosty program 12 Kroków zauważam jak wiele osób udaje, że "potrafi w życie" i tak naprawdę nic sobą nie reprezentuje. Tym bardziej cieszę się, że z każdym dniem, tygodniem, miesiącem, rokiem mam coraz więcej osiągnięć.

Praca jest, taka typowa "odpi*rdalam jakiś szajs, żeby mieć na chleb"  ale jest. Wiele osób w tym roku pracę straciło...

Mam swoje hobby i to co robię wychodzi mi coraz lepiej. nabywam różnych umiejętności, które może mi się przydadzą, a może nie, ale dowiem się tylko kiedy będę je mieć.

Utrzymuję kontakt z ograniczoną liczbą znajomych, ale każda z tych osób cos wnosi do mojego życia i mam nadzieję sama ze znajomości ze mną coś wyciąga dla siebie. 

W zeszłym roku o tej porze siedziałem i biadoliłem, że chciałbym mieć poczytnego bloga z wartościowymi treściami. teraz pogodziłem się z tym, że jeśli nie siądę na dupie i nic nie napiszę to nie będę go miał. Więc siedzę z poranną kawusią w słuchawkach ciężkie techno i klepię w klawiaturę. z każdym tygodniem sprawia mi to coraz więcej frajdy i coraz przyjemniej mi się przelewa moje myśli nieuczesane w sieć. 

Jak możemy przeczytać w Desideracie: 

"  Krocz spokojnie wśród zgiełku i pośpiechu - pamiętaj jaki pokój może być w ciszy. Tak dalece jak to możliwe nie wyrzekając się siebie, bądź w dobrych stosunkach z innymi ludźmi. Prawdę swą głoś spokojnie i jasno, słuchaj też tego co mówią inni, nawet głupcy i ignoranci, oni też mają swoją opowieść. Jeśli porównujesz się z innymi możesz stać się próżny lub zgorzkniały, albowiem zawsze będą lepsi i gorsi od ciebie."


 I taki dla mnie był właśnie poprzedni rok. Praca, Hobby, rozwój duchowy, budowa i naprawa relacji z ludźmi, na których mi zależy. Tylko tyle i Aż tyle. Trzeźwienie to proces wieloletni i stały. Droga, a nie cel. Znam ludzi zdecydowanie gorszych od siebie, a także o wiele lepszych, których zawsze biorę za przykład w pracy nad sobą. Staram się nie porównywać do innych, chociaż mój wewnętrzny psychopata robi to z dziką satysfakcją i mało kto wychodzi w tym porównaniu dobrze. Najgorzej w tym porównaniu wychodzę JA SAM z przed czterech lat, kiedy to byłem jeszcze czynnym alkoholikiem, z krótkim stażem, ale już w fazie krytycznej. Dlatego też robię wszystko, żeby się zmieniać i rozwijać, bo nie chce być już nigdy tam gdzie byłem wtedy.  

Rok 2020 był dla mnie kolejnym rokiem rozwoju, trzecim po terapii.  Niedawno Sir Anthony Hopkins świętował , 43-cią rocznicę swojej trzeźwości. To jest liczba!! Podobno odpowiedzią na ostateczne pytanie o życie, wszechświat i całą resztę to "42", ale 45 brzmi jeszcze lepiej. 45 lat, przy moich trzech... wiem ile wydarzyło się w moim życiu przez ostatnie 30 lat (z różnych względów nie pamiętam dokładnie wszystkiego, ale mam ogólny ogląd), a przez kolejne 40?? Może się wydarzyć WSZYSTKO!

To daje Nadzieję i napełnia mnie Pogodą Ducha. Na nowy rok życzę sobie i Wam Pogody Ducha, Odwagi i Mądrości dzięki którym człowiek może dokonać wszystkiego czego zapragnie.

Niech Moc Będzie z Wami

Dominik Alkoholik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz